Informace o mimosoudním řešení sporů
V případě sporu, který vznikl na základě smlouvy o poskytování právních služeb mezi advokátem a spotřebitelem má spotřebitel právo obrátit se na orgán pro mimosoudní řešení sporů, kterým je Česká advokátní komora. Na jejích stránkách jsou uvedeny další podrobnosti o mimosoudním řešení sporů mezi advokátem a spotřebitelem.
Klient, který je spotřebitelem ve sporu s advokátem o poskytování právních služeb, má možnost požádat o mimosoudní řešení tohoto sporu u České advokátní komory. Detaily ohledně mimosoudního postupu a možností smírčího řešení jsou uvedeny na webových stránkách komory www.cak.cz.
V případě, že klient vystupuje jako fyzická osoba mimo rámec podnikání, vztahuje se na tento právní vztah i zákon o ochraně spotřebitele č. 634/1992 Sb., ve znění pozdějších předpisů. Na požádání je advokát povinen vystavit doklad o poskytnutí služby s uvedením příslušného data. V případě reklamace právní služby musí advokát vydat doklad, který zaznamenává datum a obsah reklamace, stejně jako požadovaný způsob jejího vyřízení.
Klient může uplatnit právo na mimosoudní řešení sporu nejpozději do jednoho roku od prvního vznesení námitky vůči advokátovi. Tento proces není zpoplatněn a náklady spojené s řešením nese každá strana samostatně.